Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
  > ceník a výbavy
  > barvy a potahy
  > technika
  > technická data
  > fotogalerie
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
Nová Škoda Octavia si odbyla premiéru na mezinárodním autosalonu v Ženeve. Bylo zachováno velmi úspešného konceptu první generace - za stejné peníze nabídnout v nižší střední třídě porádný "kus auta" víc než konkurence a díky tomu ji prekonat nabídkou užitné hodnoty. Samozřejme byla použita nejnovejší koncernová technika a moderní design. Revoluce se zde nekoná, ale na druhou stranu použít termín evoluce také není na míste. Nová Octavia a Škoda Octavia Combi se díky podvozku s rozvorem 2578 mm dokázala zbavit svého nejvetšího stigmatu, a sice stísneného prostoru na zadních sedadlech. Octavia pritom i nadále zustává v prostoru mezi nižší strední a strední trídou. Prídi nové octavie samozrejme dominuje dnes již typická maska chladice s vertikálním žebrováním v chromovaném rámecku. Kapota motoru je opet opatrena dvojicí stredových prolisu, její okraje tentokrát vytvárejí písmeno "V". Zvetšené prední blatníky zdurazòují robustnost, otvor pro zvednutí kapoty se ale zákonite zmenšil. Mlhové svítilny v predním nárazníku mají prekvapive velkou plochu. Oba nárazníky jsou ve spodní cásti opatreny díly z nelakovaného cerného plastu, což je velmi praktické a zároveò to vuz opticky odlehcuje. Robustními boky karoserie nová "Octávka" podtrhuje výrazný zlom táhnoucí se po celé délce vozu. V souladu se soucasným trendem má nová octavia bocní blikace integrované do zpetných zrcátek. Originálním prvkem designu bocní cásti karoserie je také sloupek B (strední sloupek), který u bocních oken vytvárí zaoblené spodní rohy. Zadní bocní dvere mají kolem zadního podbehu podobné zaoblení, jako u Fabie. Elegantní linie mohutné splývavé záde je témer totožná s predchozím modelem. Koncové svítilny zasahují až do boku karoserie. Upoutá i jejich "nocní design" - velkoplošné koncové svítilny zárící do tmy totiž vytvárí plochu ve tvaru "C".

Interiér nové Octavie je komfortnejší, prostornejší a pusobí také luxusnejším dojmem než u první generace. Nová prístrojová deska je mohutnejší a je z velké cásti vyrobena z mekceného plastu, který svým designem pripomíná kuži. Ta je spolu s výplnemi dverí rozdelená lištami, které jsou u ruzných stupòu výbavy odlišné. Ke komfortní atmosfére prispívají i detaily - jako chromované kliky dverí s mekkou silikonovou výstelkou z vnitrní strany. Jednou z mnoha novinek v interiéru vozu je také nahrazení zajiš»ovacích kolícku zámku dverí signalizacní cervenou blikající diodou ve dverích ridice. K uživatelskému komfortu prispívá množství promyšlených odkládacích prostoru: prihrádky v predních i zadních dverích, držák velkých láhví (1 litr) v obou predních dverích, rozmerná, osvetlená a klimatizovaná schránka v prístrojové desce pred spolujezdcem, uzavíratelná schránka na prístrojové desce uprostred, schránka vlevo pod volantem (pojme napríklad dve plechovky s nápoji), odkládací prihrádka ve stredové konzole, nebo výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, prihrádky v plastovém obložení sedáku predních sedadel, kapsy na zadní strane predních sedadel. Vystupující stropní panel se samostatným osvetlením v zadní cásti vozu ci sympatický Jumbo Box mezi predními sedadly, který zároveò privádí temperovaný vzduch pro cestující vzadu. Odmlžování celního skla má nyní na starosti lišta rozvádející vzduch pres celou jeho šírku. Z ní rovnež proudí stovkami miniaturních otvoru vzduch do interiéru, takže vetrání je zcela bezpruvanové. ctyrramenný volant je opet standardne výškove i podélne nastavitelný. Rozmístení všech kontrolních i ovládacích prvku respektuje tradicní osvedcené schéma - vše je logické, prehledné a asnadno dosažitelné. Prístrojová deska je opet podsvícená príjemným zeleným odstínem, který minimalizuje únavu ridicových ocí. Soucásti výbavy Elegance je klimatizace Climatronic, alternativu predstavuje elektronicky rízená dvouzónová klimatizace Climatronic, která umožòuje nastavit ruzné teploty vzduchu pro pravou a levou polovinu vozu s rozdílem až 6°C.

Již v základním provedení disponuje nová Octavia bohatou výbavou s mnoha prvky. V Classicu naleznete napríklad ctyri airbagy (celní i bocní), protiblokovací systém ABS, centrální zamykání, tretí tríbodový pás na zadních sedadlech, výškove nastavitelnou sedacku ridice, výškove i podélne nastavitelný volant, bocní ukazatele smeru integrované ve vnejších zpetných zrcátkách, úcinné sterace Aero s intervalovým spínacem, prípravu pro autorádio se ctyrmi reproduktory ve výplních predních dverí, vypínaní airbagu spolujezdce (pro prípad montáže detské sedacky na prední sedadlo) i dvoje úchyty ISOFIX pro detskou sedacku na zadních sedadlech.
S verzí Ambiente zcela samozrejme získáváte všechny standardní prvky výbavy základního provedení Classic. Navíc se mužete tešit napríklad na elektricky nastavitelná a vyhrívaná vnejší zpetná zrcátka, palubní pocítac na prístrojovém panelu, tónovaná skla, vnejší zrcátka a kliky lakované v barve karoserie, plastové ochranné lišty na bocích vozu, osvetlení interiéru i vzadu (se dvema ctecími lampickami vpredu), nebo na systém kontroly uzavrení dverí, signalizovaný kontrolkou na prístrojovém panelu. Také pro Ambiente jsme pripravili rozsáhlou nabídku mimorádných výbav a výbav na prání. Stací si jen vybrat.
Nejvyšší úroveò výbavy nové Octavie Vám nabízíme v provedení Elegance. V této skvele vybavené verzi nechybí napríklad dvouzónová klimatizace Climatic, elektricky ovládaná okna vpredu a vzadu s ochranou proti sevrení a detskou pojistkou, odkládací schránka Jumbo Box mezi predními sedadly s nastavitelnou loketní operkou, chlazeným vnitrním prostorem a výdechy pro prívod vzduchu k zadním sedadlum na zadní strane, mlhové svetlomety, 15" kola Orion z lehké slitiny, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíckem, osvetlení nástupního prostoru integrované ve vnejších zpetných zrcátkách, loketní operka vzadu uprostred s možností vytvorení pruchozího otvoru ze zavazadlového prostoru, nebo príprava pro autorádio s osmi reproduktory, ctyrmi ve výplních predních dverí a ctyrmi v zadních dverích.
C 2001 - 2009 ŠkodA AUTO | Powered by Aleš Vanek | všechna práva vyhrazena
ŠkodA AUTO