Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Octavia Tour
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Roomster :.
ŠkodaRoomster je studií kompaktního rodinného vozu, jenž vyniká prostorným variabilním interiérem. Dle vrchního designéra ŠkodyAuto Thomase Ingenlatha prináší do segmentu kompaktních rodinných vozu celou radu nových konstrukcních i designérských prvku. V oblasti designu zaujme celní maska s charakteristickým chromovaným rámeckem a logem nahore uprostred, mohutné dverní sloupky nebo cervene olemovaná koncová svetla.
Výrazným prvkem jsou dve podélná strešní okna. V interiéru je nový zpusob usporádání, kterým chce Škoda dokázat, že umí navrhnout prostorný vuz. To dokládají napríklad zadní sedadla, která lze posouvat, což umožní upravovat prostor na zadních sedadlech spolecne s velikostí zavazadlového prostoru. Sedadla je možné samozrejme sklopit. Prední sedadla je zase možné otocit proti smeru jízdy a vytvorit tak konferencní prostredí.
V podélné konzole táhnoucí se stredem strechy je umísteno osvetlení interiéru, na jejích bocích se potom nacházejí výdechy ventilacní soustavy. Absence stredového tunelu pridává interiéru na prostornosti. Palubní deska je vytvarována z dvou barevného plastu, vrchní díl je béžový, spodní cerný. Prechod mezi obema cástmi je ozdoben hliníkovou lištou. Netradicní tvar má také tríramenný volant a radící páka.
Dle ocekávání vzbudila ŠkodaRoomster znacný rozruch v radách motoristických fandu. Ti, kterým se studie líbila, volali po sériové výrobe...
ŠkodaAuto ukázala, že umí popustit uzdu fantazii, vybocit ze zabehlých kolejí, nabídnou zajímavá technická rešení a futuristický design. Ackoliv se Roomster nedostane s nejvetší pravdepodobností (urcite ne v této podobe) do sériové výroby, Škodovka na nem testuje možnosti do budoucna. Predmetem testu jsou potenciální zákazníci. Škodovka jejich reakce monitoruje a vyhodnocuje.
Spíše než sériový Roomster nás cekají dílcí zmeny v tvári nových Škodovek. Tyto zmeny mohou zahrnovat napríklad novou masku chladice, nový znak ci usporádání interiéru. Na tyto a další prvky se Škoda ptá i v ankete na internetových stránkách venovaných Roomsteru. Verme, že se Škodovka pridrží hlasu vetšiny.
Sériová výroba vozu v této podobe není plánována. Studie však umožòuje pohled smerem, kterým by se ŠkodaAuto v budoucnosti chtela ubírat nejenom celkovou koncepcí svých modelu, nýbrž také v oblasti designu jednotlivých dílcích prvku.
Roomster je konceptem kompaktního rodinného vozu. Délka 4055 mm mu propujcuje velkou obratnost predevším v mestském prostredí, kde se díky tomu dá snadno zaparkovat. ©írka 1843 mm a predevším pak výška 1669 mm ovšem dalece prekracují všechny dosavadní bežné normy. To platí také pro neobycejne velký rozvor, jenž ciní 2710 mm. Díky své šírce a výšce, velkému rozvoru a originálnímu vnitrnímu usporádání dosahuje Roomster prostornosti, která je srovnatelná s podstatne vetšími vozidly.
Škoda se v oblasti designu vydala po zcela nových cestách. Prední cást vozu pripomíná príï letadla. celní sklo a bocní okna predních dverí tvorí opticky provázaný pás, a vytvárí tak efekt, který se vymyká obvyklému vzhledu soucasných vozu. Od sloupku B se tvarování bocního okna zvedá v oblouku smerem vzhuru. Spolecne s nízko posazeným spodním okrajem skla a zadními dvermi, které jsou celé ze skla, vyjadruje variabilitu a otevrenost: je zarucen nejen neomezený výhled, ale také nezastrený pohled do vnitrku vozu. Roomster je zámerne vytvoren jako "komunikativní" automobil - uvolnený, vzdušný, prosvetlený, nabízející bezprostrední kontakt s okolím.
Novinkou je také asymetrická konstrukce: zadní bocní dvere jsou pouze na pravé strane. Zasahují až vysoko do strechy, jsou široké a na podlaze vozu není žádný vycnívající práh. Velký otvor umožòuje velmi pohodlný prístup k zadním sedadlum a zároveò snadné nakládání a vykládání i obzvláš» objemných predmetu. ŠkodaRoomster tak poskytuje dva rozdílné bocní pohledy: na strane ridice probíhá linie strechy horizontálne podél celé délky vozu, vpravo je obloukem zvýšena portálovými zadními dvermi. Velmi zajímavým komponentem jsou také zadní dvere celé ze skla, které sahají až k zadnímu nárazníku. V jejich stredu je umísteno velké logo Škoda, se jakoby volne vznáší v prostoru.
Roomster prináší designové prvky, které se v budoucnu mohou objevit na príštích vozech Škoda. Duverne známé typické detaily designu vozu Škoda jsou pritom nove interpretovány. To se týká kupríkladu celní masky s charakteristickým chromovaným rámeckem, svislým žebrováním a logem nahore uprostred. U studie Roomster se opet setkáváme také s mohutnými dverními sloupky, které se zužují smerem vzhuru a jsou nalakovány v barve vozu, nebo s cervene olemovanými koncovými svetly, které taktéž pripomínají soucasné modely vozu Škoda.
Škoda Auto ve svém stánku predstavuje další ctyri projekcní modely v merítku 1:4. Znázoròují zajímavé varianty, které lze z prototypu snadno odvodit, jako napríklad taxi, mestský kurýrní vuz, variantu pick-up nebo dokonce sportovní coupé se stahovací strechou.
.: fotogalerie :.
C 2001 - 2009 ŠkodA AUTO | Powered by Aleš Vanek | všechna práva vyhrazena
ŠkodA AUTO