wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Autostadt :.
Adresa Autostadtu:
AutoStadt GmbH, StadtBrücke, 384 40 Wolfsburg, Deutschland
Telefon (Škoda pavilon): 0049 536 140 5801; Rezervace vstupenek: 0049 536 140 1920
Internet: www.autostadt.de
E-mail: renata.paskova@autostadt.de, marketa.wuetichova@autostadt.de

Otevírací doba:
denne, mimo 24.12.
1.4. až 31.10. od 09:00 - 20:00, 1.11. až 31.3. od 09:00 - 18:00

Restaurace:
Otevírací doba: denne, 09:00 - 23:00

Návštevnost Škoda pavilonu:
21.11.2002 byl privítan miliontý návštevník, celkem 1 099 295 lidí (k 29.4.2003)

Vstupné:
Jednodenní základní: 14 EUR
Dvoudenní základní: 21 EUR
Slevy: deti, studenti, telesne postižení, vojáci, rodiny, skupiny, vecerní vstupné (18:00 - 20:00)

Nemecký Wolfsburg býval slavný pouze tím, že tu vznikají auta s dvema vé ve znaku. Práve proto tady od 1. cervna 2000 existuje neco, co daleko predcí význam slov "automobilka" a "muzeum" - soubor pavilonu, parku i výrobních hal koncernu VW jménem Autostadt.
Na pocátku byla jedna menší budova a pár exempláru ruzných druhu legendárního Brouka vcetne toho který projektoval sám Ferdinand Porsche - prototypu 32 postaveného v roce 1943 pro NSU. Tak Jak koncern rostl a pribíral k sobe další znacky, pribývaly i ve firemním muzeu vozy s logy Audi, Adler, NSU, DKW, Auto-Union, Laurin & Klementa samozrejme i Škoda. Bývalá, by» rozšírená budova prestala stacit a v tu chvíli prišel cas splnit sen tehdejšího predsedy správní rady koncernu WV Ferdinanda Piecha, synovce Ferdinanda Porsche. Vybudovat u vodního kanálu, kousek od bývalých výrobních hal, zábavne-vzdelávací park, kde by nejen zájemce o nový vuz, který mu sjede takrka z výrobní linky, mel získat opravdu mimorádný zážitek a plnou duveru ve znacku, kterou si vybral. Rozhodne to není na hodinovou návštevu, jen prohlídka trípatrového proskleného kvádru jménem "Dum casu" zabere skoro celý den. Copak lze historii motorismu dokumentovanou takovými skvosty, jakými byly Laurin & Klement (1905), Rolls Royce Silver Ghost (1922), ci vubec nejstarší exponát jezdícího vozu Horch Tonneau 10/12 z roku 1903 projít za pár minut? Volksvagen V3 byl prvním prototypem budoucího Brouka a sám Porsche sním ujel na zkouškách 10 000 kilometru, šestnáctiválec Auto Union Grand Prix Typ C zase patril mezi nejúspešnejší závodní monoposty tricátých let a fakticky nemel tehdy konkurenci. Oba vozy byly na objednávku VW postaveny do všech detailu podle dochované výkresové dokumentace a jsou skutecnými klenoty expozice "Zeithausu".

Pavilon plny hravosti a fantazie
I ty nejslavnejší exponáty - a že jich tu je! - tvorí jen cást toho, co lze v Autostadtu videt. Predevším to jsou expozice, kde si vše, co se motorismu týká, mužete na vlastní kuži prožit a osahat. Napríklad reflexy pri brzdení na dokonalém trenažéru. Nebo se mužete podívat do útrob motoru koncipovaného jako obri prolézacka zdaleka neurcená jen detem. Zkusit lze i pocítacovou modulaci tvorby karoserie, kterou si mužete na monitoru podle libosti zvetšovat, prodlužovat a pomocí programu ruzne upravovat. Pro hazardéry tu je koule s bezpecnostními pásy otácející se do všech stran, presne tak, jako když se vuz v plné rychlosti prevrátí na strechu. A to jsme porád ve vstupní budove.
Hlavní atrakci celého areálu otevreného pri príležitosti konáni výstavy EXPO 2000 v blízkém Hannoveru jsou však pavilony jednotlivých znacek koncernu, každý originální, neopakovatelný a rozhodne ne nudný. Muže nás tešit, že ten Škodovácký byl mezi návštevníky cenen zdaleka nejvíc. Zejména proto, že propojil automobily s umením a vtiskl tak pojmu auto skutecne jinou dimenzi. Pro návštevníky je to prekvapivý tah - auta nejsou hned videt, musí si je sami objevit pod dokonale naleštenými "skorápkami" s malými otvory osvetlenými neony. Výtvarnice Katerina Vincourová si v cásti nazvané Jak pricházejí auta na svet pohrává s myšlenkou, že pokud neco sami objevíte, budete se na to dívat trochu jinak. Skorápky s dokonale hladkým nalešteným povrchem pripomínají karoserie aut, vnitrek je zase mekce polstrován jako u calounení sedadel. Ulity skrývající nejnovejší modely Fabie, Octavie nebo Superbu se postupne odkrývají a zvedají, presto pocit tajemna a necekaného odhalení trvá. Tech odhaleni je v prípade pavilonu víc - napríklad teprve pri pohledu z ptací perspektivy zjistíte, že tvar pavilonu, navrženy architektem a designérem Borkem ©ípkem, se blíží tradicnímu okrídlenému šípu z loga automobilky.
Propojeni se svetem umení, a» už klasického - socharství, malírství, architektury ci forem vysoce moderních, jako jsou interaktivní projekce v dvanáctimetrové kopuli sloužící jako promítací plátno, delají ze Škoda pavilonu malý klenot v korune Autostadtu.
Ješte než vyjdete ven na prohlídku dalších pavilonu a atrakcí, mužete se v sekvenci V. pavilonu mladoboleslavské znacky usadit do obrích sedacek a premýšlet o všem, co jste zatím videli. Není toho málo a urcite ješte neco pribude. Treba prujezd montážní linkou, kde na vlastní oci vidíte, jak za pomoci robotu vzniká zbrusu nové auto. V Autostadtu to není problém - kvuli tomu byl také postaven a nás muže jen tešit, že na tomto "svetovém fóru automobility" má Škoda své nezastupitelné místo.
C 2001 - 2009 ŠkodA AUTO | Powered by Aleš Vanek | všechna práva vyhrazena
ŠkodA AUTO