wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
  > technická data
  > fotogalerie
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Škoda Roomster :.
>>> více informací o Škode Roomster na sesterských stránkách www.roomsterclub.com <<<
Již v roce 2003 naznacila automobilka ŠkodaAuto designovou studií, predstavenou ve Frankfurtu, že nová velkoprostorová škodovka nebude jen tak obycejným vozem. Z puvodní studie se sice rada detailu a konstrukcních znaku do sériové podoby nedostalo, ale i tak zustává Roomster originálním predstavitelem malých rodinných MPV.
Revolucní myšlenkou nového modelu je designérské oddelení prostoru na predních sedadlech od prostoru vzadu. Výsledkem je spojení dvou zdánlive nesourodých celku – príde se sportovne dynamickým vzhledem se zadní cástí prinášející vysokou užitnou hodnotu. Tvurci prední cást kabiny nazývají Driving Room, tedy prostor pro ridice a spolujezdce. Zadní cást vozu – Living Room – je tvorena mnohem vetším objemem, potrebným pro nadprumernou prostorovou nabídku uvnitr. Vertikálne orientovaná koncová svetla neomezují nakládací otvor, jejich svetelná plocha zárí stejne jako v prípade Octavie do tvaru C.

Podvozková platforma je složena ze zavedených modelu a dílu zcela nových. Prední cást vozu (náprava, nápravnice, rízení a komponenty nosných sekcí) je prevzata z Fabie. Zadní cást (náprava, podlaha zavazadlového prostoru, podbehy) pochází z Octavie Tour. Prostrední podlahová cást je pak novým dílem - žádný podobný díl z koncernové nabídky nebylo možno použít. Roomster má vpredu standardne kotoucové brzdy s vnitrním chlazením a vzadu bubnové brzdy, vybrané modely mají kotouce také vzadu. Standardem vozu je protiblokovací systém brzd, elektronický rozdelovac brzdné síly a mechanický brzdový asistent. Roomster bude dodáván s koly o prumeru 14 - 16 palcu.

Interiér je položen o nekolik centimetru výše než ve Fabii. V prístrojovém štítu jsou dva klasické ukazatele s integrovanými stupnicemi palivomeru a teplomeru chladící kapaliny. Mezi nimi bude jedno ze trí provedení informacních displeju. Ovládání klimatizace je umísteno zcela nahoru na stredovou konzoli. Spodní díl prístrojové desky má buï menší stredovou konzoli s otvorem pro 1DIN rádio nebo vetší pro 2DIN rádio ci navigacní prístroj. Pred spolujezdcem je v základním provedení jen dvojice neuzavrených otvoru, ve vyšších stupních výbav (Style, Sport, Comfort) jsou odkládací schránky uzavíratelné. Horní díl prístrojové desky základního provedení je vyroben z tvrdého plastu, ve vyšších stupních je horní díl z mekceného plastu.
Zadní sedadla jsou umístena o 5 cm výše než ta prední, což je výhodné nejen pro lepší rozhled cestujících ve druhé rade, ale také kvuli poloze sedících cestujících. Velká bocní okna i príplatková sklenená strecha podporují dojem vzdušného interiéru.
VarioFlex je flexibilní systém usporádání zadní cásti interiéru Roomsteru. Místo trí samostatných sedadel, lze vyjmutím prostredního sedadla a posunutím krajních sedadel o 110 mm doprostred, vytvorit ctyrmístný interiér s rovnocennými místy pro všechny. Sedadla ve druhé rade lze také podélne posunovat v rozsahu 15 cm nebo naklápet v rozsahu 13,5°.
Zavazadlový prostor je snadno prístupný po odklopení velkých zadních dverí. Základní objem 477 l (zadní sedadla jsou ve stredové poloze) je nad prumerem trídy, pri posunutí vnejších zadních sedadel do prední polohy je k dispozici dokonce 530 l, v zadní poloze pak 450 l. Zavazadlový prostor navíc muže být ješte dále zvetšen sklopením zadních sedadel vpred (objem vzroste na 1555 l) nebo vyjmutím z vozu (1780 l). Podlaha v zavazadlovém prostoru je zcela rovná a bez výcnelku, pod podlahou se ukrývá plnohodnotné náhradní kolo s povinnou výbavou a sadou náradí.
Barevné provedení interiéru se odlišuje podle zvolené úrovne výbavy. V základním provedení Roomster je interiér zpracovaný v cerné barve Onyx, na prání se dodává dvoubarevná prístrojová deska Onyx/Silver se spodní cástí vcetne výplní dverí v šedé barve. Výbava Style má interiér Onyx/Silver standardne, dynamické provedení Sport sází na kontrast celocerného interiéru Onyx/Onyx. Elegantní výbava Comfort disponuje sladenou kombinací cerné a béžové Onyx/Ivory. Sedadla vozu Roomster mohou být podle zvoleného stupne výbavy calounena nekterou ze šesti látek, nabídku dále rozširuje luxusní paket s cástecne koženým calounením a jiná látka pro sportovní interiér.

Vedle výborných jízdních vlastností, patrí k silným stránkám Roomsteru také vysoká úroveò pasivní bezpecnosti. Soucástí standardní výbavy všech verzí jsou dva prední a dva bocní airbagy. Na prání se montují prubežné hlavové airbagy. Prední výškove nastavitelné bezpecnostní pásy jsou vybaveny pyrotechnickými predepínaci s omezovaci tahu, na zadních sedadlech je trojice tríbodových pásu. Obe krajní zadní sedadla jsou zároveò vybavena i úchyty Isofix pro detskou autosedacku. Roomster je vybaven systémem, který po nehode samocinne uzavre prívod paliva z nádrže, rozsvítí vnitrní osvetlení, odjistí centrální zamykání vozu a aktivuje varovná svetla.

Nabídka pohonných jednotek se skládá ze šesti motoru, trojici benzinových (tríválec 1.2 HTP 47 kW a ctyrválce 1.4 16V 63 kW a 1.6 16V 77 kW) a trojici dieselových (dva tríválce 1.4 TDI o výkonech 51 a 59 kW a ctyrválec 1.9 TDI 77 kW), využívajících techniku vstrikování cerpadlo-tryska (Pumpe-Düse).
C 2001 - 2009 ŠkodA AUTO | Powered by Aleš Vanek | všechna práva vyhrazena
ŠkodA AUTO