.: Škoda Octavia - technika :. |
|
|
Nejduležitejšími technickými novinkami
druhé generace Octavie jsou nová víceprvková zadní náprava, standardní montáž kotoucových brzd na zadní
kola ve všech provedeních, hlavové airbagy, bezpecnostní operky hlavy u predních sedadel, elektrohydraulický
posilovac rízení, benzinové motory s prímým vstrikováním paliva FSI a dvouzónová klimatizace. |
|
Automatické rozsvícení svetel |
Napr. pri vjezdu do tunelu se samocinne
aktivují potkávací svetla. Na našem trhu bude aktivní funkce Day Light pro celodenní svícení. V nabídce
budou i xenonové svetlomety. |
|
Sterace Aero |
Pružná stírátka zajiš»ující velmi úcinné
cištení skla. V nabídce je rovnež deš»ové cidlo. |
|
Okenní airbagy |
K sériovým dvema predním a dvema bocním
airbagumm se dodávají také dva okenní, které pri bocním nárazu chrání hlavy cestujících vpredu i vzadu.
Pri nehode se dále samocinne zastaví prísun paliva, odjistí zámky všech dverí a rozsvítí se varovné
blikace a vnitrní osvetlení. |
|
Samocinná prevodovka DSG pro diesel |
Sériove se dodává peti- nebo
šestistupòová prevodovka s manuálním razením. Pro motory s výkonem od 75kW výše je na prání k dispozici
šestistupòová automatická prevodovka Tiptronic s rucní volbou nebo nove vyvinuté ústrojí DSG se
dvema spojkami, které zajiš»ují velmi rychlou a hladkou zmenu stupòu. |
|
Elektromechanický posilovac rízení |
Jeho úcinek se s rostoucí rychlostí
snižuje, což umožòuje snadné otácení volantem pri parkování, a zároveò zajiš»uje dostatecný kontakt
s vozovkou pri vysokých rychlostech. |
|
Dieselové motory TDI |
Dve moderní jednotky s nejnovejší
generací vstrikování systému Pupme-Düse, jak 1.9 TDI, tak modernejší 16ventilový 2.0 TDI mají
turbodmychadlo s promennou geometrií lopatek a chladicem stlaceného vzduchu. |
|
Benzinové motory FSI |
Jednotky 1.6 a 2.0 dostanou prímé
vstrikování paliva FSI, ctyrventilový rozvod a promenné casování ventilu, což vede k vynikajícím
hodnotám výkonu a tocivého momentu pri zachování nízké spotreby paliva. |
|
Parkovací cidla |
Nejen vzadu, ale i vpredu. |
|
Sportovne ladený podvozek |
Za príplatek se dodává sportovneji
odladený podvozek s tvrdším pérováním a vylepšenými jízdními vlastnostmi. |
|
Dvojí urychlovac brzdného úcinku |
Základní verze používají
mechanický MBA, kdo si priplatí za stabilizacní systém ESP, dostane i úcinejší hydraulický
HBA. V obou prípadech jde o zarízení, které zkracuje brzdnou dráhu pri intenzivním brždení. |
|
Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách |
Systém TPM (Tyre Pressure Monitoring)
kontroluje tlak v pneumatikách. Je založen na porovnávání otácek jednotlivých kol, pricemž využívá
snímacu otácek kol systému ABS. |
|
Navigace s TCM |
Nový navigacní systém má funkci TMC,
která dovoluje prijímat aktuální dopravní informace a menit podle nich doporucovanou trasu. Disponuje
barevným displejem a hlasovým výstupem. |
|
Samocinná klimatizace Climatronic |
Je duální, takže umožòuje individuální
nastavení teploty pro levou a pravou cást vozu, elektronika rídí množství, teplotu i smer proudení
vzduchu. Rozdíl v teplotách nalevo a napravo muže cinit 5 až 6 stupòu. |
|
Aktivní hlavové operky vpredu |
Prední operky jsou nejen výškove
nastavitelné, ale také sklopné. V nabídce jsou také "aktivní", tzn. že zamezují riziko zranení
krku zejména pri nárazu zezadu. |
|
Zadní víceprvková náprava |
Tvorí duležitou novinku na podvozku,
která zajiš»uje výrazne lepší jízdní vlastnosti i komfort. Tvorí ji tri prícná a jedno podélné rameno.
Je navržena s nepatrným rídicím úcinkem, takže mírne zvetšuje nedotácivost, což prispívá ke zvýšení
smerové stability vozu. |
|
Pozinkovaná karoserie |
Se zárukou 12 let na neprorezivení. |
|
Lepší aerodynamika (Cx=0,30) |
|
Kotoucové brzdy i vzadu |
|
Tri tríbodové pásy, tri operky |
|