Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
.: Škoda Auto :.
 Hlavní stránka
 Aktuality
 Tuning
 Download
 Odkazy
 Kontakty
.: Modely :.
 Fabia
 Octavia
 Roomster
 Superb

.: Články :.
.: Reklama :.
Kvalitní a levná škoda octavia combi od Auto ESA.
Kolik stojí autofólie vám prozradí ceník fólií na auta
.: Motosport :.
 Zpravodajství
 Výsledky
 Kalendár
 Tým
 Fotogalerie
 Fabia WRC
.: Designové studie :.
 Yeti I
 Yeti II
 Roomster
 Tudor
 Fabia Paris
.: Škoda oficiálne :.
 Firma & logo
 Mladá Boleslav
 Objekty
 Zákaznické centrum
 Museum
 Prehled modelu
.: Nová Škoda Superb - víc než jen nový design :.
ŠkodaAuto na letošním autosalonu v Ženeve predstavuje novou generaci Škody Superb

Nástupce vlajkové lodi znacky Škoda, jenž má premiéru na letošním autosalonu v Ženeve, prináší krome nového designu i zajímavá technická rešení a nové motorizace.

Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tri benzínové a tri dieselové motory s výkony od 77 do 191 kW. Nabídka pro vybrané motorizace bude krome manuálních prevodovek obsahovat také automatické prevodovky DSG a systém pohonu všech kol Haldex ctvrté generace.

Všechny benzínové motory jsou vybaveny systémem prímého vstrikování paliva, které snižuje spotrebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je ctyrválec TSI se zdvihovým objemem 1.4 litru, který dosahuje díky preplòování výkonu 92 kW. Dalším nabízeným agregátem je motor 1.8 TSI s výkonem 118 kW a nejvyšší motorizaci nového Superbu bude tvorit nový motor V6 3.6 FSI s výkonem 191 kW. Tato nejvýkonnejší motorizace bude dodávána výhradne se šestistupòovou automatickou prevodovkou DSG a s pohonem všech kol. Na trhu se objeví nedlouho po zahájení prodeje.
Paletu naftových pohonných jednotek tvorí motor 1.9 TDI PD DPF s výkonem 77 kW, dále motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW a nový agregát 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW pracující se vstrikováním common-rail.

Nová Škoda Superb s délkou 4.838 mm, šírkou 1.783 mm, výškou 1.461 mm a rozvorem 2.761 mm nabídne radu zajímavých technických rešení. Významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dverí TWINDOOR, které bylo vyvinuto a patentováno ŠkodaAuto. Toto praktické a funkcní rešení umožòuje otevrít buï pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo je možné zdvihnout celé víko i se zadním sklem, což znacne rozširuje využití zavazadlového prostoru vozu. Funkcní a dobre prístupný zavazadlový prostor tak pojme v základním usporádání 565 litru nákladu, tedy o 85 litru více než u soucasného modelu.

Nový Superb má celou radu dalších novinek a konstrukcních rešení, jako napríklad adaptivní systém osvetlení AFS (Adaptive Frontlight Systém), který upravuje osvetlení vozovky v závislosti na konkrétních podmínkách a umožní ridici ješte lépe rozpoznat prípadné prekážky na silnici a vcas na ne zareagovat. Mezi další novinky bude patrit napríklad nový high-tech navigacní systém s dotykovým displejem a pevným diskem, nová verze elektronicky kontrolované klimatizace, nebo automatický parkovací asistent. Pri vývoji vozu byl kladen duraz na bezpecnost, nový Superb pochlubí mimo jiné nadstandardním poctem devíti airbagu.

Nový model Škoda Superb byl vyvinutý v technickém vývoji ŠkodaAuto v Mladé Boleslavi, které je v soucasnosti tretím nejvetším vývojovým centrem koncernu Volkswagen. Vývojové centrum znacky Škoda prochází stejne jako znacka dynamickým rozvojem. S investicí 38 milionu EUR se v soucasné dobe realizuje jeho rozšírení spojené s výstavbou nového technologického centra ŠkodaAuto. Pri vývoji vozu Škoda jsou využívány nejnovejší technologie, znacka Škoda vlastní mimo jiné i stredisko virtuální reality, které umožòuje podstatne zkrátit a zoptimalizovat vývojový proces, zejména ve fázi tvorby designu interiéru a exteriéru vozu, rešení jeho ergonomie, nebo zástaveb ruzných verzí výbav.
Aleš Vanek © Copyright 2001-2005